We doen ons uiterste best om de wachttijden in ons ziekenhuis zoveel mogelijk te beperken. De toegangs-en wachttijden variëren per specialisme. Voor spoedafspraken gelden deze wachttijden niet.
Met toegangstijden bedoelen we:
De wachttijd voor de behandelingen worden maandelijks geactualiseerd. De daadwerkelijke wachttijden kunnen afwijken en zijn alleen van toepassing op geplande behandelingen; voor spoedbehandelingen is geen wachttijd. Wilt u de meest actuele wachttijd weten, neem dan contact op met ons klant contact centrum.
Uw huisarts en / of medisch specialist bepaalt de medische urgentie. Uiteraard houden wij altijd rekening met patiënten die met spoed toegang nodig hebben tot specialistische zorg.
Wilt u vanwege persoonlijke omstandigheden in een bepaalde periode liever niet opgenomen worden (bijvoorbeeld vanwege vakantie of het regelen van opvang voor de kinderen) dan wordt die tijd niet meegerekend als toegangs- en wachttijd.
In 2000 hebben het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) en de Nederlandse zorgverzekeraars samen met ziekenhuizen, huisartsen en medisch specialisten streefnormen voor toegangs- en wachttijden opgesteld voor niet spoedeisende hulp. Dit zijn de zogenoemde Treeknormen. 80 % van de patiënten moet toegang hebben gekregen tot de aanvaardbare toegangs- en wachttijd.
Bij wachttijd kunt u ervoor kiezen om de afdeling zorgbemiddeling van uw zorgverzekeraar in te schakelen. Neemt u hiervoor contact op met uw zorgverzekeraar.