We doen ons uiterste best om de wachttijden in ons ziekenhuis zoveel mogelijk te beperken. De toegangs-en wachttijden variëren per specialisme. Voor spoedafspraken gelden deze wachttijden niet.
De wachttijd voor de behandelingen worden maandelijks geactualiseerd. De daadwerkelijke wachttijden kunnen afwijken en zijn alleen van toepassing op geplande behandelingen; voor spoedbehandelingen is geen wachttijd. Wilt u de meest actuele wachttijd weten, neem dan contact op met ons klant contact centrum.
Uw huisarts en / of medisch specialist bepaalt de medische urgentie. Uiteraard houden wij altijd rekening met patiënten die met spoed toegang nodig hebben tot specialistische zorg.
Wilt u vanwege persoonlijke omstandigheden in een bepaalde periode liever niet opgenomen worden (bijvoorbeeld vanwege vakantie of het regelen van opvang voor de kinderen) dan wordt die tijd niet meegerekend als toegangs- en wachttijd.
In 2000 hebben het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) en de Nederlandse zorgverzekeraars samen met ziekenhuizen, huisartsen en medisch specialisten streefnormen voor toegangs- en wachttijden opgesteld voor niet spoedeisende hulp. Dit zijn de zogenoemde Treeknormen. 80 % van de patiënten moet toegang hebben gekregen tot de aanvaardbare toegangs- en wachttijd.
Bij wachttijd kunt u ervoor kiezen om de afdeling zorgbemiddeling van uw zorgverzekeraar in te schakelen. Neemt u hiervoor contact op met uw zorgverzekeraar.