Home > Veelgestelde vragen > Tip, complimenten of klacht

Tip, complimenten of klacht

Hoe wordt een klacht behandeld?

In ons ziekenhuis schenken wij veel aandacht aan de kwaliteit van de zorg. Alle medewerkers doen hun werk zo zorgvuldig mogelijk. Toch zijn fouten of vergissingen niet altijd uit te sluiten. Wij streven ernaar dat medewerkers daarover openhartig met elkaar kunnen praten, zodat wij van elkaar leren en daardoor
fouten in de toekomst kunnen voorkomen. Ook van uw opmerkingen kunnen wij leren. Om die reden willen wij graag van u weten of en waarom u niet tevreden bent, en of u ook ideeën hebt voor verbetering. Uw klacht wordt door ons gezien als een signaal voor verbetering. Een uitgebreide uitleg over de behandeling van klachten kunt u lezen in onze folder klachtenbehandeling (pdf)

Hoe kan ik tips of suggesties geven?

Hiervoor kunt u gebruiken maken van het  'Wat ik wil zeggen'- formulier.
 

Hoe kan ik een compliment geven?

U kunt het contactformulier invullen, dan zorgen wij dat uw compliment bij de juiste afdeling of persoon terecht komt. Daarnaast vinden wij het fijn als uw compliment gezien wordt door andere patiënten. Hiervoor kunt u een waardering achterlaten op zorgkaartNederland.nl.

Waar kan ik terecht met mijn klacht?

Er is een onafhankelijke klachtenfunctionaris aanwezig in het Zaans Medisch Centrum, mevrouw N. Abachri. Met haar kunt u contact opnemen voor klachten. Telefoonnummer: (075) 650 24 60, e-mail klachtenfunctionaris@zaansmc.nl of via het 'wat ik nog zeggen wil' formulier.

Bezoekadres

Koningin Julianaplein 58
1502 DV Zaandam

Bezoektijden

16.00 - 19.30 uur (gehele week)
11.00 - 12.00 uur (alleen weekend)

© 2017 Zaans Medisch Centrum  - alle rechten voorbehouden | Privacy verklaring | Cookie verklaring | Responsible disclosure