Home > Contact en vragen > Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Afspraak in het ziekenhuis

Hoe maak ik een afspraak?

Heeft u een verwijsbrief van uw huisarts met een ZD-nummer? Dan kunt u een digitaal afsprakenformulier invullen. We bellen u terug om uw afspraak definitief te maken.

Anders kunt u ook bellen met de polikliniek waar u een afspraak wilt maken. Dit kan van maandag tot en met donderdag van 08.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur.

Ik wil mijn afspraak afzeggen

Om een afspraak te maken, te verzetten of te annuleren, kunt u contact opnemen met de polikliniek of afdeling waar u de afspraak wilt afzeggen of verzetten.

Wat doe ik als ik mijn afspraak vergeten ben?

Als u uw afspraak vergeten bent, kunt u het beste contact opnemen met de polikliniek of afdeling waar u de afspraak had.

Waar moet ik mij melden als ik een afspraak heb?

Als u ons ziekenhuis binnenkomt, staan in de hal een aantal ontvangstzuilen. Hier kunt u zich registreren met uw paspoort, id-kaart of rijbewijs. Onze vrijwilligers kunnen u hierbij helpen. U krijgt een dagticket met alle routenummers die u die dag nodig heeft. Bewaar het ticket daarom goed.

Kan ik zonder afspraak bloed laten prikken?

Heeft uw specialist, huisarts of andere behandelaar u gevraagd bloed te laten afnemen? Dan kunt u hiervoor iedere werkdag van 08.00 tot 17.00 uur, zonder afspraak, terecht op het Klinisch Chemisch Laboratorium (KCL) van ons ziekenhuis. Dinsdag kunt u tot 21.00 uur terecht. Ideaal als u overdag weinig tijd heeft. Ook op onze polikliniek Saendelft in Assendelft kunt u terecht voor bloedprikken. Van maandag t/m vrijdag van 8.15 tot 10.30 uur.

Hoe kan ik een afspraak verzetten?

U kunt een afspraak tot 24 uur van te voren afzeggen en verzetten. Bel daarvoor met de polikliniek of afdeling waar u de afspraak heeft.

Polikliniekbezoek

Hoe maak ik een afspraak?

Heeft u een verwijsbrief van uw huisarts met een ZD-nummer? Dan kunt u een digitaal afsprakenformulier invullen. U wordt dan teruggebeld door een medewerker om uw afspraak definitief te maken. Anders kunt u ook bellen met de polikliniek waar u een afspraak wilt maken. In dit overzicht vindt u alle telefoonnummers van de poliklinieken.  
Voor het maken of verzetten van een afspraak kunt u van maandag tot en met vrijdag bellen van 08.00 tot 17.00 uur.

Heb je altijd een verwijzing nodig?

Ja. U heeft altijd een verwijzing nodig van bijvoorbeeld uuw huisarts, om ziektekosten te kunnen declareren bij uw zorgverzekeraar. Bezoekt u een specialist in het ziekenhuis zonder verwijzing, dan krijgt u geen vergoeding van de zorgverzekeraar en krijgt u achteraf de rekening thuis gestuurd.

Waar moet ik mij melden als ik een afspraak heb?

Als u ons ziekenhuis binnenkomt, staan in de hal een aantal ontvangstzuilen. Hier kunt u zich registreren met uw paspoort, id-kaart of rijbewijs. Onze vrijwilligers kunnen u hierbij helpen. Bent u te vroeg, neem dan plaats in de centrale wachtruimte op de begane grond of eerste verdieping. Tien minuten voor uw afspraak mag u doorlopen naar de wachtruimte van de polikliniek. Op de polikliniek meldt u zich aan met uw dagticket. Op het televisiescherm verschijnt het nummer op uw dagticket en het ruimtenummer waar u naartoe mag.

Wat moet ik meenemen bij een polikliniekbezoek?

Neem voor een bezoek aan onze polikliniek het volgende mee:

  • De verwijsbrief van uw huisarts
  • Uw bewijs van de ziektenkostenverzekering en legitimatie

Mijn operatie

Moet ik een contactpersoon doorgeven?

Wij vragen u om de naam en het telefoonnummer van een contactpersoon door te geven. De contactpersoon kan gebeld worden als er iets met u aan de hand is. Het is wettelijk niet toegestaan dat wij telefonisch medische informatie verstrekken aan derden.

Wat betekent nuchter zijn?

Uw arts heeft u verteld dat u nuchter moet zijn voor uw operatie. Dit betekent dat u niet mag eten, drinken en roken vanaf een bepaalde tijd. Het tijdstip krijgt u van uw arts te horen.

Mijn opname

Wat gebeurt er bij opnamevoorbereiding?

U moet geopereerd worden. Als voorbereiding op uw operatie heeft u gesprekken met onze apothekersassistente, doktersassistent en anesthesioloog. Als voorbereiding op deze gesprekken vult u een vragenlijst in. Tijdens de gesprekken nemen we de vragenlijst door en bespreken we met u uw medicijngebruik. Het is handig als de specialist kan zien welke medicijnen u krijgt van uw apotheek. U kunt uw apotheek hiervoor toestemming geven. Uw apotheek heeft hiervoor een speciaal toestemmingsformulier. Dit kan via een formulier bij uw eigen apotheek. Uw specialist kan dan digitaal zien welke medicijnen u thuis gebruikt. Ook voeren we een lichamelijk onderzoek uit. Onze anesthesioloog bespreekt samen met u welke verdoving voor u het beste is. Het is belangrijk dat u tijdens dit gesprek ook uw specifieke wensen kenbaar maakt. Dit polibezoek duurt minimaal 40 minuten.

Opname gesprek met de verpleegkundige

Op de verpleegafdeling wordt u ontvangen door een verpleegkundige. Hij of zij legt u uit wat de gang van zaken is op de afdeling. De verpleegkundige vraagt u of u medicijnen gebruikt, of u een dieet volgt en of u allergisch bent voor bepaalde medicijnen of ontsmettingsmiddelen. Als er na dit gesprek nog zaken onduidelijk zijn over de medicijnen die u gebruikt, dan kan de apotheek van het ziekenhuis daarover contact opnemen met uw apotheek of huisarts.

Wat moet ik meenemen?

Het is belangrijk dat u meeneemt wat belangrijk kan zijn voor uw behandeling en verpleging. Dit zijn:

  • Alle medicijnen die u gebruikt in de originele verpakking
  • Gegevens over een eventuele overgevoeligheid, bijvoorbeeld voor bepaalde medicijnen, pleisters, of ontsmettingsmiddelen (zoals jodium)
  • Informatie over een eventueel dieet dat u volgt
  • Een geldig legitimatiebewijs
  • Uw verzekeringspas of –polis

Wat mag ik meenemen?

De volgende zaken uw verblijf prettiger maken:

  • Prettig zittende kleding
  • Nachtkleding, onderkleding, pantoffels, een ochtendjas, sokken
  • Toiletartikelen
  • Een boek of een tijdschrift
  • Telefoonnummers van familieleden/bekenden
  • Uw mobiele telefoon en / of tablad
  • Wanneer van toepassing: uw tablet of kaart van de trombosedienst en wanneer u hier gebruik van maakt: uw rollator of elleboogkrukken

Daarnaast is het handig als u alle informatie meeneemt die belangrijk kan zijn voor uw behandeling en verpleging. Verder, alleen wanneer u dit heeft: bloedgroepkaartje, donorcodicil en/of euthanasieverklaring.

Laat uw kostbare spullen thuis.

Wat kan ik zelf doen?

In een ziekenhuis liggen veel mensen met verminderde weerstand. Daarom is extra aandacht voor  hygiëne belangrijk om infectie te voorkomen. In deze folder 'Persoonlijke hygiëne' kunt u lezen wat u daar zelf aan kunt doen.

Bezoek

Bezoek krijgen in het ziekenhuis is leuk, zeker als u langere tijd in het ziekenhuis ligt. Het kan handig zijn als iemand het bezoek coördineert, zodat u niet op een dag heel veel, en op andere dagen helemaal geen bezoek krijgt.

Nazorg

Heeft u na uw verblijf in ons ziekenhuis zorg nodig, dan kan het transferbureau u hierbij helpen. In eerste instantie inventariseert de afdelingsverpleegkundige of u nazorg nodig heeft. Is dit het geval dan schakelen zij het transferbureau in.

Bij het transferbureau  werken transferverpleegkundigen die de juiste nazorg voor u kunnen inzetten.

De transferverpleegkundige fungeert als schakel tussen de diverse instanties en kan onder andere het volgende voor u regelen:

  • Persoonlijke verzorging en verpleging thuis (waaronder terminale zorg, infusiezorg, sondevoeding etc.)
  • Revalidatiezorg (geriatrische revalidatiezorg) in het verpleeghuis
  • Kortdurende opname in het verzorgingshuis of verpleeghuis
  • Overplaatsing naar een hospice
  • Hulpmiddelen voor thuis

Verder kunnen wij u adviseren en verwijzen naar andere zorginstanties. Uiteraard proberen wij wel rekening te houden met uw voorkeur(en) maar ook wij zijn afhankelijk van het aanbod binnen de regio en de huidige regelgeving.

Tip, complimenten of klacht

Hoe wordt een klacht behandeld?

In ons ziekenhuis schenken wij veel aandacht aan de kwaliteit van de zorg. Alle medewerkers doen hun werk zo zorgvuldig mogelijk. Toch zijn fouten of vergissingen niet altijd uit te sluiten. Wij streven ernaar dat medewerkers daarover openhartig met elkaar kunnen praten, zodat wij van elkaar leren en daardoor
fouten in de toekomst kunnen voorkomen. Ook van uw opmerkingen kunnen wij leren. Om die reden willen wij graag van u weten of en waarom u niet tevreden bent, en of u ook ideeën hebt voor verbetering. Uw klacht wordt door ons gezien als een signaal voor verbetering. Een uitgebreide uitleg over de behandeling van klachten kunt u lezen in onze folder klachtenbehandeling (pdf)

Hoe kan ik tips of suggesties geven?

Hiervoor kunt u gebruiken maken van het  'Wat ik wil zeggen'- formulier.
 

Hoe kan ik een compliment geven?

U kunt het contactformulier invullen, dan zorgen wij dat uw compliment bij de juiste afdeling of persoon terecht komt. Daarnaast vinden wij het fijn als uw compliment gezien wordt door andere patiënten. Hiervoor kunt u een waardering achterlaten op zorgkaartNederland.nl.

Waar kan ik terecht met mijn klacht?

Er is een onafhankelijke klachtenfunctionaris aanwezig in het Zaans Medisch Centrum, mevrouw N. Abachri. Met haar kunt u contact opnemen voor klachten. Telefoonnummer: (075) 650 24 60, e-mail klachtenfunctionaris@zaansmc.nl of via het 'wat ik nog zeggen wil' formulier.

Financiën

Wat kost mijn behandeling?

Wat zijn de kosten als u verzekerd bent
De prijzen van een behandeling zijn niet overal hetzelfde omdat zorgverzekeraars verschillende afspraken maken met ziekenhuizen. Vraag bij de zorgverzekeraar na of uw behandeling vergoed wordt en wat er vergoed wordt.
Wat betaalt u als u niet verzekerd bent
Als u niet verzekerd bent of als de betreffende behandeling niet door uw zorgverzekeraar wordt vergoed, berekent het ziekenhuis de volgende tarieven, de zogeheten Passantentarieven.
Passantentarieven vanaf 1 januari 2017
Prijslijst DBC zorgproducten ZMC per 1-1-2017 (voorlopige tarieven)
Prijslijst overige zorgproducten ZMC per 1-1-2017​ (voorlopige tarieven)
Passantentarieven vanaf 1 januari 2016
Prijslijst DBC zorgproducten ZMC per 1-1-2016​
Prijslijst overige zorgproducten ZMC per 1-1-2016​
Passantentarieven vanaf 1 januari 2015
Prijslijst DBC zorgproducten ZMC per 1-1-2015
Prijslijst overige zorgproducten ZMC per 1-1-2015
 

Overzicht zorgverzekering / factuur ontvangen maar niet in het ZMC geweest

Het kan zijn dat u niet in het ziekenhuis bent geweest en het overzicht op de factuur toch klopt. Bijvoorbeeld omdat door uw huisarts of een andere (eerstelijns) aanvrager materiaal is afgenomen en dat dit is opgestuurd naar het ZMC voor onderzoek. In dat geval brengt het ZMC de kosten bij u (of uw zorgverzekeraar) in rekening. Indien u toch twijfelt over een factuur, neem dan contact op met de patiënten/debiteurenadministratie via 075 650 28 75 of via e-mail: fakturering@zaansmc.nl. Als u vragen heeft over uw eigen bijdrage, eigen risico of polisvoorwaarden, neemt u dan contact op met uw zorgverzekeraar.

Heb je altijd een verwijzing nodig?

Ja. U heeft altijd een verwijzing nodig van bijvoorbeeld uw huisarts, om ziektekosten te kunnen declareren bij uw zorgverzekeraar. Bezoekt u een specialist in het ziekenhuis zonder verwijzing, dan krijgt u geen vergoeding van de zorgverzekeraar en krijgt u achteraf de rekening thuis gestuurd.

Wordt mijn zorg vergoed?

Gaat u binnenkort naar het ziekenhuis? Of bent u al patiënt bij het Zaans Medisch Centrum? Check altijd grondig uw polisvoorwaarden: zit uw behandeling in het basispakket? Wordt uw behandeling vergoed uit de aanvullende verzekering? Neem hierover vooraf contact op met uw zorgverzekeraar.

Bereikbaarheid

Waar kan ik parkeren?

U kunt parkeren in de parkeergarage naast het ziekenhuis. De ingang bevindt zich aan het Koningin Julianaplein. 

Hoe hoog zijn de parkeertarieven?

De parkeergarage wordt beheerd door Parking & Protection. Voor meer informatie over de tarieven verwijzen wij naar de website van Parking & Protection.

Kan iemand die slecht ter been is worden opgehaald uit de parkeergarage?

Indien u in de parkeergarage iemand wil afzetten die slecht ter been is, kunt u bellen met telefoonnummer 075 650 27 95. Dan komt een vrijwilliger van patiëntenvervoer uw familielid of naaste ophalen met een rolstoel. Dit kan op werkdagen tussen 8.00 – 17.50 uur. Meldt hierbij de locatie waar u zich op dat moment bevindt. De locaties in de parkeergarage op de begane grond staan aangegeven met de letter A of B en de invaliden parkeerplaats. De vrijwilliger van patiëntenvervoer neemt uw familielid of naaste mee terwijl u rustig uw auto parkeert.

Is er een breng- en haalzone (kiss & ride)?

Er is een haal- en brengzone (kiss & ride) in de parkeergarage. U kunt het eerste half uur gratis naar binnen. U kunt uitrijden zonder gebruik te maken van de pakeerautomaat.

Zit het ziekenhuis op social media?

Ja. Wij beantwoorden vragen via social media tijdens kantooruren. Medische inhoudelijke vragen, kunnen wij niet via social media beantwoorden. Deze kunt u stellen aan uw huisarts of behandelend arts.
Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube.

Wat zijn de openingstijden van de apotheek?

Openingstijden apotheek De Zaanapotheek in de Zorgboulevard is 24 uur per dag geopend.

Waar kan ik mijn fiets parkeren?

Bij alle entrees komen fietsenbeugels voor de stalling van fietsen en scooters van patiënten en bezoekers. Deze stallingen zijn niet overdekt.

Waar zijn invalideparkeerplaatsen?

In de parkeergarage zijn voldoende invalideparkeerplaatsen aanwezig. Deze bevinden zich in het buiten gedeelte van de parkeergarage en op elke verdieping. Er zijn daar ook rolstoelen.

Waar bevinden zich de parkeerautomaten

In de parkeergarage, aan beide kanten, alleen op de begane grond.

Wat is de hoogte van de parkeergarage?

Auto’s hoger dan 2.10 m passen niet in de parkeergarage.

Wat is het (post)adres van het ZMC

Voor het sturen van een kaartje naar een patiënt: Zaans Medisch Centrum, naam patiënt, afdeling & kamernummer, Postbus 2010, 1500 EE Zaandam.
Voor het sturen van een pakket: Zaans Medisch Centrum, Afdeling, Roode Wildeman 47a, 1521 PZ, Wormerveer
Bezoekadres: Koningin Julianaplein 58, 1502 DV Zaandam

Wat is het telefoonnummer van het ZMC?

Het algemene telefoonnummer van het ZMC is 075 650 29 11.

Huisregels

Wat zijn de huisregels?

U bent van harte welkom in het Zaans Medisch Centrum. Binnen ons ziekenhuis gaan wij met respect met elkaar om.

Prettige omgeving

  • Huisdieren mogen ons ziekenhuis helaas niet in vanwege mogelijke infectieziekten . Hulphonden vormen een uitzondering: meldt u zich even bij de receptie.
  • Handel, collectes, enquêtes, flyers of posters mogen alleen na schriftelijke toestemming van de Raad van Bestuur worden toegepast.
  • Roken in het gebouw is niet toegestaan, dit geldt ook voor elektronische rookwaren. 

Veiligheid

  • Meld onveilige situaties a.u.b. bij de informatiebalie in de hal.
  • Blokkeer geen nooduitgangen en vluchtwegen, gebruik ze alleen bij gevaar.
  • Voor uw en onze veiligheid maken wij gebruik van cameratoezicht.
  • Bijna overal in het ziekenhuis mag u uw telefoon gebruiken, behalve bij storingsgevoelige apparatuur. Deze herkent u aan een ‘niet–bellen sticker’.
  • Houd uw waardevolle spullen in de gaten. Het ziekenhuis kan niet aansprakelijk worden gesteld wanneer uw eigendommen zoekraken door verlies, beschadiging of diefstal.
  • Gevonden voorwerpen worden één maand bewaard bij de centrale informatiebalie. 
  • U moet zich kunnen legitimeren met een geldig identiteitsbewijs. Ons personeel kan zich legitimeren aan de hand van een personeelsbadge.

Respect 

  • Ons ziekenhuis respecteert en bewaakt de privacy van patiënten en medewerkers. U mag foto’s maken of filmen voor privégebruik. U mag geen andere patiënten, bezoekers en medewerkers fotograferen of filmen zonder hun toestemming. 
  • Als u beeld- en geluidsopnamen wilt maken voor publicatie, heeft u schriftelijk toestemming nodig van onze afdeling communicatie. 
  • Wapenbezit, verbaal of lichamelijk geweld, intimidatie, discriminatie en alcohol zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. 

Tot slot

  • Het ziekenhuis kan u bij het overtreden van de huisregels een waarschuwing voor uw gedrag geven of u de toegang tot het ziekenhuis ontzeggen. 
  • Heeft een klacht? Deze kunt u richten aan de klachtenfunctionaris: klachtenfunctionaris@zaansmc.nl

Mag ik fotograferen of filmen voor privégebruik?

U mag foto’s maken of filmen voor prive-gebruik. Degene die u filmt of fotografeert moet dit natuurlijk wel goed vinden. U mag geen andere patiënten, bezoekers en medewerkers fotograferen of filmen. U mag uw foto’s of films alleen op Facebook of andere social media zetten als u daar expliciet toestemming van heeft van degenen die op de foto staan. Deze informatie is opgenomen in onze huisregels.

Mag ik beeld- of geluidsopnames maken in het ziekenhuis?

Als u uw medische behandeling wilt filmen of foto’s wilt maken, moet u dit altijd eerst met uw behandelend arts bespreken. Zonder zijn of haar toestemming mag u niet fotograferen of filmen. Wel mag u altijd een geluidsopname maken. Meld dit wel van tevoren aan uw arts.
U mag deze beeld- of geluidsopname alleen voor privégebruik gebruiken en ze op geen enkele manier verspreiden (dus ook niet via social media). Deze informatie is opgenomen in onze huisregels.

Waar kan ik roken?

Ons ziekenhuis is een rookvrij ziekenhuis. In en om ons gebouw mag niet gerookt worden. Dit is onderdeel van onze huisregels.

Mag ik mijn hond mee nemen naar het ziekenhuis?

Huisdieren zijn verboden in ons ziekenhuis, maar uw hulphond is natuurlijk welkom. Uw hond moet wel een gecertificeerde hulphond zijn en bij voorkeur herkenbaar zijn door een dekje van Stichting Hulphond of de KNGF Geleidehonden. Er zijn ruimten in het ziekenhuis waar ook hulphonden niet binnen mogen in verband met de hygiëne - zoals de Intensive Care en Neonatologie. Heeft u een afspraak in het ziekenhuis, geef dan bij het maken van een afspraak aan dat u een hulphond meeneemt. Deze informatie is onderdeel van onze huisregels.

Is er een maximum aantal bezoekers bij het bezoekuur?

Als u met meer dan twee mensen langskomt, adviseren wij u om elkaar af te wisselen en niet met z’n allen tegelijk aan het bed te zitten. Op die manier krijgen de persoon die u bezoekt én diens medepatiënten voldoende rust. Dit is uitermate belangrijk voor het herstel van onze patienten, en is daarom opgenomen in onze huisregels.

Mag ik fotograferen of filmen voor publicatie?

Als u beeld- en geluidsopnamen wilt maken voor publicatie, heeft u altijd toestemming nodig van onze afdeling communicatie of public affairs. Uw aanvraag kunt u sturen naar communicatie@zaansmc.nl.

Rechten, plichten en procedures

Hoe gaat het in zijn werk als een naaste komt te overlijden?

Indien een naaste uit uw familie- of vriendenkring is komen te overlijden, adviseren wij u als nabestaande deze folder over formaliteiten en regels bij overlijden aandachtig te lezen.

Wat zijn mijn rechten en plichten?

Een opname of behandeling in het ziekenhuis kan een ingrijpende gebeurtenis zijn. De artsen en medewerkers van het Zaans Medisch Centrum doen er alles aan om uw behandeling goed te laten verlopen. In deze folder kunt u vinden wat uw rechten en plichten zijn en hoe u in een bepaalde situatie kunt handelen.

Waarom moet ik mij inschrijven en legitimeren?

Bij een afspraak, onderzoek of opname in het ziekenhuis zijn zorgverleners verplicht om te vragen naar uw geldige identificatiebewijs. Dit geldt voor iedereen, ook voor kinderen jonger dan 14 jaar. Ook als u al patiënt van het ziekenhuis bent.

Het ziekenhuis gebruikt uw Burger Service Nummer (BSN) bij het uitwisselen van informatie.
Bijvoorbeeld bij het uitwisselen van uw gegevens met uw zorgverzekeraar of huisarts.
Uw BSN staat op uw paspoort, rijbewijs of identiteitskaart. Het BSN beschermt tegen fraude en zorgt ervoor dat zorgvuldig met uw gegevens wordt omgegaan. Meer informatie leest u in onze folder 'Verplicht legitimeren'.
 

Werken en leren

Kan ik stage lopen in het Zaans Medisch Centrum?

Binnen het Zaans Medisch Centrum is een beperkt aantal stageplaatsen beschikbaar. Deze plaatsen zijn onder andere beschikbaar voor dokterassistenten, facilitaire opleidingen en het middelbaar & hoger beroepsonderwijs. Heb je een vraag of ben je opzoek naar een stage mail dan naar: servicedeskHRM@zaansmc.nl.

Ik wil graag werken in het Zaans Medisch Centrum

Wat leuk dat u interesse heeft in een baan in ons ziekenhuis. Voor vacatures en sollicitaties kunt u kijken bij werken & leren.

Informatie voor de pers

Bereikbaarheid woordvoerder

Telefoon tijdens kantooruren: 075 650 72 59
Telefoon buiten kantooruren (alleen voor spoedvragen): 075 650 29 11
Via e-mail: walle.j@zaansmc.nl
Via Twitter: @jvdwalle

Ik wil filmen of fotograferen

Om de privacy van de patiënten en medewerkers in ons ziekenhuis te waarborgen, heeft u voor het maken van opnamen in onze gebouwen of ons terrein van tevoren toestemming nodig van onze woordvoerder.

Ik wil een interview afnemen

Wanneer u een medewerker/afdeling van ons ziekenhuis wilt interviewen, kunt u contact opnemen met onze woordvoerder. Zij legt voor u het contact met de desbetreffende medewerker/afdeling.

Ik wil graag persberichten ontvangen

Wilt u meer informatie of wilt u ook onze persberichten ontvangen? Neem dan contact op met de woordvoerder van ons ziekenhuis.

Vragen

Waar kan ik terecht met mijn vragen?

Voor algemene vragen kunt u het contactformulier invullen. Voor inhoudelijke vragen kunt u terecht bij de betreffende polikliniek of afdeling.

Hoe kan ik mijn medisch dossier opvragen?

U kunt een schriftelijk verzoek indienen via het formulier op deze pagina.

Waar kan ik terecht met vragen over mijn gezondheid?

Vragen over uw individuele situatie, zoals over uw gezondheid behandelen we niet per e-mail of social media. We adviseren u contact op te nemen met uw huisarts of behandelend specialist.

Bezoekadres

Koningin Julianaplein 58
1502 DV Zaandam

Bezoektijden

16.00 - 19.30 uur (gehele week)
11.00 - 12.00 uur (alleen weekend)

© 2017 Zaans Medisch Centrum  - alle rechten voorbehouden | Privacy verklaring | Cookie verklaring | Responsible disclosure